Tuesday, May 26, 2009

Kaamatan PDRM Kontinjen Sabah

Johan Unduk Ngadau PDRM yg Juga Johan Unduk Ngadau N.1 Banggi.. dialah ni yg wakil Banggi ke Pertandingan Unduk Ngadau KDCA Peringkat Negeri Tahun ini (Nama dia nantilah korang cari di KDCA nanti 30,31hb di Hongkod Koisaan.. kasi secret dulu kunu..).


Para Pemenang Unduk Ngadau PDRM


Tiga peserta sedang menunggu Keputusan.


Pertandingan Undulk Ngadau PDRM Kontinjen Sabah meriah di saksikan oleh Pelbagai kaum.

Pengadil Sugandoi Julius Gudok bergambar kenangan bersama ketua Kugiran Kombo PDRM Steven Ginun (Kanan) dan salah seorang peserta Sugandoi.


Peserta Unduk Ngadau bergambar Kenangan.


Julius Guduk bersama Peserta Sugandoi PDRM.


Julius Guduk n Sjn. Petrus.


Pemenang Tempat Ketiga.


Julius n Johan Unduk Ngadau PDRM.


Hebatnya dia.. Sudah menang Unduk Ngadau N.1 Banggi, dia menang Unduk Ngadau PDRM lagi... dia ni sia dingar2 masih sikul di UMS..


Ecceeh.. Sempat lagi bah kunun ambil gambar kenangan. hehehe!



Naahh kan.. Kaamatan mimang Arrramai..!



Kaamatan Tahun ini bukan saja dianjurkan oleh KDCA tapi juga dianjurkan oleh Jabatan-jabatan utama di negeri kita.

Baru-baru ini c Badadang sama c Julius kana panggil mengadil Sugandoi Kaamatan PDRM Kontinjen Sabah yg julung kali diadakan di Dewan Kawad PDRM IPK Kepayan Sabah pada 23.05.2009.
Pelbagai acara di jalankan untuk memeriahkan Kaamatan PDRM Kontinjen Sabah. tia ketinggalan juga acara Wajib Sugandoi n Unduk Ngadau.

N tia sangka2 pula tu Johan unduk Ngadau Banggi pun ikut.. hehe! Ingatkan di Konibongan saja surang jumpa dia.. Rupa2nya di IPK Kepayan pun Surang tajumpa dia juga.. Atuuukoi...!

Di pendekkan sorita, Meriah Jugalah tu Kaamatan durang ada juga kunu tu Harimau bawah Pokok Kelapa durang 'gasak' sana Pondok belakang hehehe!.

jajal2 jugalah durang tu member2 pulis ..ehehehe! . Ada poh tu Sisss... di sebelah kanan, Tumpung lagi di tangan kiri. paning2 c Badadang n Julius oleh durang hahaha!


Baah.., Kotobian Tadau Kaamatan Om Kabangatan Kumaa toinsanan Puru Pulis om 'Tantara' id nongo nopo !

No comments: